Programmeerimise põhikursus Javas (2014)

Allikas: Kursused
Redaktsioon seisuga 8. september 2014, kell 15:28 kasutajalt Ago (arutelu | kaastöö) (→‎Kodused ülesanded ja tähtajad)
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti

Java logo and wordmark.svg.png

Ainekood: ITI0011
Link: http://courses.cs.ttu.ee/pages/ITI0011

Kursus varasematel aastatel: 2013, 2012

Aine info ÕIS-is

Teated

Kõik teated pannakse üles ka ITI0011 Google Groups'is

Palun märkige ära, millistes keeltes olete te nõus loengut kuulama. Need, kes ei vasta, lähevad arvesse kui tudengid, kes on nõus loengut kuulama ükskõik mis keeles. Loe lähemalt

Palun vastake siin: http://doodle.com/rkhdz37aixwnnxq2

Tunni toimumisajad ja õppejõud

Lektor: Ago Luberg
Kontakt: ago.luberg ätt ttu.ee, TTÜ ICT-423
Loengu aeg: teisipäeviti 14:00 ruumis KYB-VEENUS

Praktikumide ajad: T8 (ICT-501), N8 (ICT-501), N8 (ICT-401, venekeelne), N14 (ICT-401)
Praktikumide õppejõud: Gert Kanter, Aleksandr Lenin (venekeelne praktikum)

Konsultatsiooniajad:
Ago Luberg: N10.00 (peale hommikust praktikumi), tuleb eelnevalt emaili teel kokku leppida (ago.luberg ätt ttu.ee)
Aleksandr Lenin: aeg tuleb eelnevalt emaili teel kokku leppida (aleksandr.lenin ätt ttu.ee)
Gert Kanter: aeg tuleb eelnevalt emaili teel kokku leppida (gert ätt cs.ttu.ee)

Kodused ülesanded ja tähtajad

  • I kodutöö - ITI0011:Trips_Traps_Trull, tähtaeg 22. - 26. september 2014, täiendatud 4. sept (lisamaterjali link muudetud 8. sept)
  • II kodutöö, tähtaeg 20. - 24. oktoober 2014
  • III kodutöö, tähtaeg 17. - 21. november 2014
  • IV kodutöö, tähtaeg 15. - 19. detsember 2014

Eksam

  • Eksamile peab registreerima ÕIS-is (hiljemalt eelmisel päeval kl. 12)
  • NB! Kaasa vaja võtta pildiga dokument.

Näite-eksamiülesanded 2013 aastast leiad siit:

Hindamispõhimõtted

  • Iga kodune ülesanne annab kuni 10 punkti. Kokku on 4 kodust ülesannet.
  • Koduse ülesande ettenäitamine vähemalt üks nädal enne tähtaega annab 1 lisapunkti.
  • Tunnis tehtavad ülesanded annavad semestri peale kokku kuni 5 lisapunkti.
  • Eksamile pääsemiseks peavad olema sooritatud vähemalt kolm neljast kodusest ülesandest.
  • Eksamil saab 0 - 60 punkti.
  • Eksami punktide arv alla 20 (60st) annab automaatselt lõpptulemuseks hinde "0".
  • Eksamitulemusega vähemalt 20p liidetakse koduste ülesannete punktid, tunniülesannete punktid ja eksamipunktid kokku, hindevahemikud on 51-60 -> "1", 61-70 -> "2", …, 91 ja üle -> "5".
  • Eksam on kirjalik, paberil, ja koosneb ainult väikestest programmeerimisülesannetest.
  • Juhul, kui üks neljast ülesandest jääb realiseerimata, siis selle eest punkte ei saa. Aine maksimumpunktid on siis 93 (91p ja rohkem annab hindeks "5").
  • Ülesannete esitamise tähtajad on rühmapõhised - vastavalt tunniplaanis märgitule.
  • Iga hilinenud ülesande eest saab kuni pooled punktid (kui muidu saab ülesande eest näiteks 5 punkti, siis hilinenult saab ülesande eest 2 punkti).
  • Hilinenud ülesannet saab ette näidata kuni 3 nädalat pärast tähtaega (4. nädalal ja edasi saab 0 punkti).
  • Pärast auditoorse õppetöö lõppu (viimane praktikum) ei aktsepteerita enam ühtegi ülesannet.
  • Iga ülesanne tuleb programmeerida iseseisvalt ja kaitsta praktikumi juhendajale praktikumi ajal ette. E-postiga saadetud lahendusi ei aktsepteerita!
  • Töötav ülesanne, millest tudeng üldse aru ei saa (pole enda tehtud), saab 0 punkti.
  • Plagiaadi esitamise eest on tulemus automaatselt 0 punkti.
  • Ülesande arvestamiseks ütle juhendajale praktikumi ajal ise, kui soovid lahendatud ülesannet näidata.

Täpsustav info eelmisel kursusel tehtud praktikumitööde kohta: kui oled eelmine kord saanud punkte, siis saad neid sel semstril kasutada ainult juhul, kui said eksami edukalt sooritatud (hinne vähemalt 1). Vastasel korral pead praktikumitööd uuesti tegema.

Teiste sõnadega: vanad praktikumitulemused kehtivad ainult juba olemasoleva hinde parandamiseks, mitte aga olukorras, kus sa pole eksamil läbi saanud. Viimasel juhul pead lihtsalt tegema nullist selle aasta praktikumitööd.

Loengu/praktikumi materjalid

  1. java, eclipse, checktyle, hello-world
  2. variables, memory, control-structures
  3. classes and methods, no code cuplication, method signature, String, array
  4. input-output, stdio, stream, wrpper, file, url, Exception intro, Unit testing
    • praktikumis I kodutöö kaitsmine
  5. OOP, Karel the Robot
  6. command-line arguments, exceptions
  7. OOP, II kodutöö
  8. GUI, JavaFX, III kodutöö tutvustus
    • praktikumis II kodutöö kaitsmine
  9. GUI jätk
  10. Androidile arendamine
  11. III kodutöö näpunäiteid
  12. IV praktikumi tutvustus, Gomoku sissejuhatus
    • praktikumis III kodutöö kaitsmine
  13. Rekursioon, puu, otsing, minimax algoritm
  14. IV kodutöö näpunäited, alpha-beta algoritm
  15. Data structures, linked list, stack, queue, binary tree, (hash table)
  16. Kordamine eksamiks
    • praktikumis IV kodutöö kaitsmine

Tööriistad

Täpsustub esimese nädala jooksul!

Õpik

Tasuta e-book: David Eck, Introduction to Programming Using Java , version 7.0, 2014

(http://math.hws.edu/javanotes/ vt ka http://math.hws.edu/eck/cs124/downloads/javanotes7.pdf)