Erinevus lehekülje "ITI0011:Mull" redaktsioonide vahel

Allikas: Kursused
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti
 
(ei näidata sama kasutaja 7 vahepealset redaktsiooni)
2. rida: 2. rida:
  
 
Ülesande tähtaeg: '''7. - 8. mai'''
 
Ülesande tähtaeg: '''7. - 8. mai'''
 
<span style="color:red">Detailid ja hindamise osa täpsustub</span>
 
  
 
== Kirjeldus ==
 
== Kirjeldus ==
9. rida: 7. rida:
 
Kirjutada graafilise kasutajaliidesega programm, mis kuvab kasutajale kujundeid, mis vahetavad oma asukohta ekraanil. Kujundile klikkides saab kasutaja/mängija punkte. Mängu erinevaid parameetreid saab seadistada eraldi menüüs.
 
Kirjutada graafilise kasutajaliidesega programm, mis kuvab kasutajale kujundeid, mis vahetavad oma asukohta ekraanil. Kujundile klikkides saab kasutaja/mängija punkte. Mängu erinevaid parameetreid saab seadistada eraldi menüüs.
  
Seda ülesannet on võimalik teha ka Androidi peal.
+
Seda ülesannet on võimalik teha ka Androidi peal. vt [[#Android]]
 +
 
 +
== Android ==
 +
 
 +
Androidil ülesande lahendamine annab täiendavalt 2 punkti. Ehk siis Androidil põhiosa lahendamine annab 7p jne.
 +
 
 +
Täpsustused:
 +
* multi-touch on lubatud - iga puudutus läheb arvesse kui klikk arvutil (ehk siis on võimalik mitu kujundit korraga eemaldada, mis võib ka mingi combo punktisumma anda)
 +
* kui mängija vajutab mööda, peaks selle eest saama trahvipunkte, kuna näpuga ekraanil on mängida lihtsam kui hiirega ekraanil.
 +
* ekraani pööramisel peaks mäng jätkuma, ehk siis kõik nupud jms peab pööramise üle elama.
 +
* mängu lõppedes peaks saama punktisummat jagada (''share''ida) mõne telefonis oleva rakendusega (näiteks gmail, facebook, twitter vms).
  
 
== Põhiosa (5p) ==
 
== Põhiosa (5p) ==
16. rida: 24. rida:
 
** sinine täidetud ruut
 
** sinine täidetud ruut
 
** punane täidetud ring
 
** punane täidetud ring
 +
** (lisaks võid luua oma kujundeid)
 +
* Korraga võib ekraanil olla rohkem kui üks sama tüüpi kujund.
 
* Kujundite asukohad muutuvad juhuslikult teatud ajavahemiku möödudes (näiteks 1 sekund)
 
* Kujundite asukohad muutuvad juhuslikult teatud ajavahemiku möödudes (näiteks 1 sekund)
 
* Kujundid ei tohi üksteisega kattuda
 
* Kujundid ei tohi üksteisega kattuda
* Kujundil klikates eemaldatakse see ekraanilt
+
* Kujundil klikates eemaldatakse see ekraanilt-
 +
* Juhul, kui kujund ekraanilt eemaldatakse, lisatakse juhuslikkuse alusel uus kujund.
 
* Kujundil klikates saab mängija punkte (koguse võite ise määrata).
 
* Kujundil klikates saab mängija punkte (koguse võite ise määrata).
 +
* Mängija punktisumma kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses.
 +
* Mängul on ajalimiit (näiteks 1 minut).
 +
* Ajalimiiti ületades saab mäng läbi.
  
 
== Lisaosa (1p) ==
 
== Lisaosa (1p) ==
  
* Kujundite asukohti muudetakse ühekaupa, mitte kõik kujundid korraga
+
* Kujundite asukohti muudetakse ühekaupa, mitte kõikidel korraga
** näiteks ruudu asukoht muutub 850ms tagant, ringi asukoht 600ms tagant
+
** näiteks ruudu asukoht muutub 850 ms tagant, ringi asukoht 600 ms tagant
 
* Iga kujundi asukohta vahetatakse kolm korda. Peale seda kujund eemaldatakse automaatselt
 
* Iga kujundi asukohta vahetatakse kolm korda. Peale seda kujund eemaldatakse automaatselt
** Juhul, kui mängija klikib kujundit, mida näidatakse esimest korda, saab ta 3p. Juhul, kui kujundit on ühe korra ringi paigutatud, siis 2p. Peale teist ümberpaigutamist 1p.
+
** Mida varem kujundil klikkida, seda rohkem punkte mängijale antakse. Näiteks, kui kujundit näidatakse esimest korda, saab 3X punkti. Kui kujund on korra asukohta muutunud, siis 2X punkti. Peale kahte liikumist X punkti.
** Klikkimata ja automaatselt eemaldatud kujund annab mängijale -1p.
+
** Klikkimata ja automaatselt eemaldatud kujund annab mängijale trahvipunkte.
* Kui kõik kujundid on ekraanilt eemaldatud, kuvatakse kogutud punktisumma.
 
  
== Lisaosa (1p) ==
+
== Lisaosa: elud (1p) ==
  
* Juhul, kui kujund ekraanilt eemaldatakse, lisatakse juhuslikkuse alusel uus kujund.
+
* Mängu edenedes uue kujundi tekkimise tõenäosus suureneb.
* Kujundeid peaks ekraanil olema kogu aeg kolm (või rohkem)
 
 
* Kujundite asukohad vahetuvad kiirenevas tempos.
 
* Kujundite asukohad vahetuvad kiirenevas tempos.
* Mäng kestab, kuni mängulaualt on automaatselt eemaldatud 5 klikkimata kujundit
+
* Mängijal on mängu alguses 5 elu.
* Mängija punktisumma on pidevalt ekraanil näha
+
* Mängija elud kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses.
 +
* Kui mängija ei jõua kujundit eemaldada ja see eemaldatakse automaatselt, kaotab mängija ühe elu.
 
* Kujundid on erineva suurusega (näiteks ruut on 2x väiksem kui ring) ja nende eest saab erinevalt punkte (väiksema ruudu eest saab 2x rohkem punkte).
 
* Kujundid on erineva suurusega (näiteks ruut on 2x väiksem kui ring) ja nende eest saab erinevalt punkte (väiksema ruudu eest saab 2x rohkem punkte).
  
 
== Lisaosa: seaded (1p) ==
 
== Lisaosa: seaded (1p) ==
  
* Programmil on lisaks mängu vaatele ka seadete vaade, kus peaks saama erinevaid parameetreid seadistada. Näiteks
+
* Programmil on lisaks mängu vaatele ka seadete vaade, kus peaks saama erinevaid parameetreid seadistada. Näiteks:
** kujundite minimaalne arv ekraanil
+
** kujundite minimaalne arv ekraanil;
** kujundite suurus
+
** kujundite suurus;
** kujundite asukoha muutumise kiirus jne
+
** kujundite asukoha muutumise kiirus jne.
* Mäng peab arvesse võtma seadistausi
+
* Mäng peab neid seadistusi arvesse võtma.
* Seadistuste muutmisel tuleb kontrollida, et kasutaja ei sisesta ebaadekvaatseid väärtusi (mäng ei ole enam mängitav). Võib teha ettemääratud valikud, valida saab 3 kiiruse vahel
+
* Seadistuste muutmisel tuleb kontrollida, et kasutaja ei sisesta ebaadekvaatseid väärtusi (mäng ei ole enam mängitav). Võib teha ettemääratud valikud. Näiteks valida saab 3 kiiruse vahel.
* Seadistused peaks säilima peale programmi uuestikäivitamist.
+
* Seadistused peaks säilima peale programmi uuestikäivitamist. Need tuleb salvestada faili.
  
 
== Lisaosa: edetabel (2p) ==
 
== Lisaosa: edetabel (2p) ==
  
* Programm salvestab mängude tulemused
+
* Programm salvestab mängude tulemused faili.
* Meeles hoitakse 10 parimat skoori
+
* Meeles hoitakse 10 parimat skoori iga seadistuse kohta.
* Koos skooriga salvestatakse mängija nimi (saab sisestada juhul, kui mängu lõpptulemus annab koha 10 parema seas) + skoori saavutamise aeg
+
* Koos skooriga salvestatakse mängija nimi (saab sisestada juhul, kui mängu lõpptulemus annab koha 10 parema seas) + skoori saavutamise aeg + seadistused, millega antud skoor saavutati.
* Mängides näidatakse lisaks mängija hetkeskoorile ka parimat skoori.
+
* Mängides näidatakse lisaks mängija hetkeskoorile ka parimat skoori, võttes arvesse mängu seadistusi.
* Skooritulemused on võimalik nullida
+
* Skooritulemused on võimalik nullida.
 +
 
 +
== Boonuspunktid ==
 +
 
 +
Boonuspunkt on võimalik teenida:
 +
* Ilusa ja kasutajasõbraliku mängu eest (1p)
 +
* Nauditava või põneva mängukogemuse eest (1p)

Viimane redaktsioon: 22. aprill 2015, kell 22:16

Tagasi kursuse lehele

Ülesande tähtaeg: 7. - 8. mai

Kirjeldus

Kirjutada graafilise kasutajaliidesega programm, mis kuvab kasutajale kujundeid, mis vahetavad oma asukohta ekraanil. Kujundile klikkides saab kasutaja/mängija punkte. Mängu erinevaid parameetreid saab seadistada eraldi menüüs.

Seda ülesannet on võimalik teha ka Androidi peal. vt #Android

Android

Androidil ülesande lahendamine annab täiendavalt 2 punkti. Ehk siis Androidil põhiosa lahendamine annab 7p jne.

Täpsustused:

  • multi-touch on lubatud - iga puudutus läheb arvesse kui klikk arvutil (ehk siis on võimalik mitu kujundit korraga eemaldada, mis võib ka mingi combo punktisumma anda)
  • kui mängija vajutab mööda, peaks selle eest saama trahvipunkte, kuna näpuga ekraanil on mängida lihtsam kui hiirega ekraanil.
  • ekraani pööramisel peaks mäng jätkuma, ehk siis kõik nupud jms peab pööramise üle elama.
  • mängu lõppedes peaks saama punktisummat jagada (shareida) mõne telefonis oleva rakendusega (näiteks gmail, facebook, twitter vms).

Põhiosa (5p)

  • Tuleb kirjutada graafilise kasutajaliidesega (GUI) programm, mis kuvab vähemalt kujundeid:
    • sinine täidetud ruut
    • punane täidetud ring
    • (lisaks võid luua oma kujundeid)
  • Korraga võib ekraanil olla rohkem kui üks sama tüüpi kujund.
  • Kujundite asukohad muutuvad juhuslikult teatud ajavahemiku möödudes (näiteks 1 sekund)
  • Kujundid ei tohi üksteisega kattuda
  • Kujundil klikates eemaldatakse see ekraanilt-
  • Juhul, kui kujund ekraanilt eemaldatakse, lisatakse juhuslikkuse alusel uus kujund.
  • Kujundil klikates saab mängija punkte (koguse võite ise määrata).
  • Mängija punktisumma kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses.
  • Mängul on ajalimiit (näiteks 1 minut).
  • Ajalimiiti ületades saab mäng läbi.

Lisaosa (1p)

  • Kujundite asukohti muudetakse ühekaupa, mitte kõikidel korraga
    • näiteks ruudu asukoht muutub 850 ms tagant, ringi asukoht 600 ms tagant
  • Iga kujundi asukohta vahetatakse kolm korda. Peale seda kujund eemaldatakse automaatselt
    • Mida varem kujundil klikkida, seda rohkem punkte mängijale antakse. Näiteks, kui kujundit näidatakse esimest korda, saab 3X punkti. Kui kujund on korra asukohta muutunud, siis 2X punkti. Peale kahte liikumist X punkti.
    • Klikkimata ja automaatselt eemaldatud kujund annab mängijale trahvipunkte.

Lisaosa: elud (1p)

  • Mängu edenedes uue kujundi tekkimise tõenäosus suureneb.
  • Kujundite asukohad vahetuvad kiirenevas tempos.
  • Mängijal on mängu alguses 5 elu.
  • Mängija elud kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses.
  • Kui mängija ei jõua kujundit eemaldada ja see eemaldatakse automaatselt, kaotab mängija ühe elu.
  • Kujundid on erineva suurusega (näiteks ruut on 2x väiksem kui ring) ja nende eest saab erinevalt punkte (väiksema ruudu eest saab 2x rohkem punkte).

Lisaosa: seaded (1p)

  • Programmil on lisaks mängu vaatele ka seadete vaade, kus peaks saama erinevaid parameetreid seadistada. Näiteks:
    • kujundite minimaalne arv ekraanil;
    • kujundite suurus;
    • kujundite asukoha muutumise kiirus jne.
  • Mäng peab neid seadistusi arvesse võtma.
  • Seadistuste muutmisel tuleb kontrollida, et kasutaja ei sisesta ebaadekvaatseid väärtusi (mäng ei ole enam mängitav). Võib teha ettemääratud valikud. Näiteks valida saab 3 kiiruse vahel.
  • Seadistused peaks säilima peale programmi uuestikäivitamist. Need tuleb salvestada faili.

Lisaosa: edetabel (2p)

  • Programm salvestab mängude tulemused faili.
  • Meeles hoitakse 10 parimat skoori iga seadistuse kohta.
  • Koos skooriga salvestatakse mängija nimi (saab sisestada juhul, kui mängu lõpptulemus annab koha 10 parema seas) + skoori saavutamise aeg + seadistused, millega antud skoor saavutati.
  • Mängides näidatakse lisaks mängija hetkeskoorile ka parimat skoori, võttes arvesse mängu seadistusi.
  • Skooritulemused on võimalik nullida.

Boonuspunktid

Boonuspunkt on võimalik teenida:

  • Ilusa ja kasutajasõbraliku mängu eest (1p)
  • Nauditava või põneva mängukogemuse eest (1p)