Erinevus lehekülje "ITI0011:harjutus 08" redaktsioonide vahel
(Ago teisaldas lehekülje ITI0011:harjutus 08 pealkirja ITI0011-2015:harjutus 08 alla) |
|||
1. rida: | 1. rida: | ||
− | + | == Üldine == | |
+ | |||
+ | Ülesande tähtaeg: 9. - 11. märts<br /> | ||
+ | Kaust git'is: EX08 | ||
+ | |||
+ | == Ülesanne == | ||
+ | |||
+ | Sind kutsuti tipptaseme programmeerijana osa võtma ülisalajasest sõjaväelisest operatsioonist. Sinu ülesandeks on komplekteerida operatsiooni missioonidel osalevaid tiime ja neid manageerida. Kahjuks on maailma parimad sõdurid juba grupeerunud A-Teamiks ning valitsuse palgale tulemiseks on järgi jäänud vaid teisejärgulised sõdurid. Nemad ei saa ise oma rühmade moodustamisega hakkama ning sinu ülesanne on neid sellega aidata. Otsustad kasutada teadmisi objektorienteeritud programmeerimise vallast luues kõigest vajalikust klassid ja nende järgi objektid. | ||
+ | |||
+ | Põhiosa implementeerimiseks on vaja luua <code>SoldierOfFortune</code> klass, mis tähistab sõdurit ja <code>Team</code> klass, mis tähistab tiimi. | ||
+ | |||
+ | <code>SoldierOfFortune</code> klassis implementeeri järgmised väljad ja meetodid: | ||
+ | * <code>public SoldierOfFortune()</code> // Konstruktor, soovi korral võib ise kirjutada konstruktori, mille sisendiks on <code>String firstName<code>, <code>String codeName</code>, <code>String lastName</code> | ||
+ | * <code>String firstName</code> | ||
+ | * <code>String lastName</code> | ||
+ | * <code>String codeName</code> // Sõduri koodnimetus | ||
+ | * <code>public String toString()</code> // Tagastab sõduri täisnime kujul ‘eesnimi “koodnimi” perenimi’. Kui ühtegi nime ei ole, tagastada "". | ||
+ | |||
+ | <code>Team</code> klassis implementeeri järgmised väljad ja meetodid: | ||
+ | * <code>public Team();</code> // Konstruktor, soovi korral võib ise kirjutada konstruktori, mille sisendiks on | ||
+ | * <code>String codeName</code> | ||
+ | * <code>List<SoldierOfFortune> members</code> // List, mis sisaldab sõduri objekte | ||
+ | * <code>public void addSoldierToTeam(SoldierOfFortune soldier)</code> // Lisab liikmete listi uue sõduri. Sama sõdurit mitu korda lisada ei saa. | ||
+ | * <code>public String toString()</code> // Tagastab tiimi nime ja tema liikmete koodnimetused kujul ‘tiimi nimi: liige1, liige2, ...’. Kui tiimil puudub koodnimi, siis printida tiimiliikmete koodnimetused eraldatuna koma + tühikuga. (Nt. "G.A., Bottom"). Kui tiimil pole liikmeid, printida tiimi koodnimetus kujul "koodnimi: ". | ||
+ | * <code>public int getNumberOfSoldiers()</code> // Tagastab tiimiliikmete arvu | ||
+ | |||
+ | Kõik klassi väljad peavad olema privaatsed ning neile on vaja gettereid ja settereid. | ||
+ | |||
+ | Lisaosa jaoks implementeeri lisaks ka Mission klass ning täienda olemasolevaid klasse SoldierOfFortune ja Team. | ||
+ | |||
+ | Mission: | ||
+ | public Mission(); // Konstruktor, soovi korral võib ise kirjutada konstruktori, mille sisendiks on String codeName | ||
+ | String codeName; // Missiooni koodnimetus | ||
+ | boolean completed; // Kas missioon on tehtud või mitte | ||
+ | int requiredMissionsCompleted; // Missiooni õnnestumiseks vajalik nõue. Tiimiliikmete keskmine õnnestunud missioonide arv peab olema vähemalt nii palju. | ||
+ | public boolean receiveTeam(Team team); // Tagastab, kas tiim täidab selle missiooni nõudeid. Kui tiimi ei eksisteeri või tiimi liikmeid ei ole, tagastada false. | ||
+ | public String toString(); // Tagastab missiooni nime kujul ‘Operation koodnimetus’ | ||
+ | |||
+ | SoldierOfFortune klassi lisa järgmine väli: | ||
+ | int numberOfMissionsCompleted; //Mitu missiooni sõdur on edukalt läbinud | ||
+ | |||
+ | Team klassi lisa järgnev: | ||
+ | public double averageMissionsCompleted(); // Tagastab tiimi liikmete õnnestunud missioonide arvude aritmeetilise keskmise. Kasutatakse missiooni nõuete täitmise kontrollimisel. Kui liikmeid ei eksisteeri, tagastada 0.0 | ||
+ | public boolean sendToMission(Mission mission); // Kutsub missioonil välja receiveTeam meetodi. Kui missioon õnnestub, lisatakse missioon õnnestunud missioonide listi. Kui missiooni ei eksisteeri, tagastada false. | ||
+ | List<Mission> completedMissions; // Sisaldab tiimi õnnestunud missioone (objekte) | ||
+ | |||
+ | public class EX08 { | ||
+ | public static void main(String[] args) { | ||
+ | SoldierOfFortune soldier1 = new SoldierOfFortune(); | ||
+ | // SoldierOfFortune soldier1 = new SoldierOfFortune("Gerald Albert", "G.A.", "Garacus"); // Ise kirjutatud konstruktoriga | ||
+ | soldier1.setFirstName(“Gerald Albert”); | ||
+ | soldier1.setLastName(“Garacus”); | ||
+ | soldier1.setCodeName(“G.A.”); | ||
+ | |||
+ | SoldierOfFortune soldier2 = new SoldierOfFortune(); | ||
+ | soldier2.setFirstName(“Templeton”); | ||
+ | soldier2.setLastName(“Peck”); | ||
+ | soldier2.setCodeName(“Bottom”); | ||
+ | |||
+ | SoldierOfFortune soldier3 = new SoldierOfFortune(); | ||
+ | soldier3.setFirstName(“John”); | ||
+ | soldier3.setLastName(“Bro Hard”); | ||
+ | soldier3.setCodeName(“McClean”); | ||
+ | |||
+ | SoldierOfFortune soldier4 = new SoldierOfFortune(); | ||
+ | soldier4.setFirstName(“John”); | ||
+ | soldier4.setLastName(“Rambro”); | ||
+ | soldier4.setCodeName(“Your Worst Nightmare”); | ||
+ | SoldierOfFortune soldier5 = new SoldierOfFortune(); | ||
+ | soldier5.setFirstName(“Arnie”); | ||
+ | soldier5.setLastName(“Blackman”); | ||
+ | soldier5.setCodeName(“The Initiator”); | ||
+ | |||
+ | Team bTeam = new Team(); | ||
+ | bTeam.setCodeName(“B-Team”); | ||
+ | Team cTeam = new Team(); | ||
+ | cTeam.setCodeName(“C-Team”); | ||
+ | |||
+ | bTeam.addSoldierToTeam(soldier1); | ||
+ | bTeam.addSoldierToTeam(soldier2); | ||
+ | bTeam.addSoldierToTeam(soldier3); | ||
+ | cTeam.addSoldierToTeam(soldier3); // Soldier 3 on kahes tiimis | ||
+ | cTeam.addSoldierToTeam(soldier4); | ||
+ | cTeam.addSoldierToTeam(soldier5); | ||
+ | |||
+ | System.out.println(soldier1); // -> Gerald Albert “G.A.” Garacus | ||
+ | System.out.println(bTeam); // -> B-Team: G.A, Bottom, Bro Hard | ||
+ | System.out.println(bTeam.getNumberOfSoldiers()); // -> 3 | ||
+ | System.out.println(cTeam.getNumberOfSoldiers()); // -> 3 | ||
+ | |||
+ | //Lisaosa näide | ||
+ | Mission mission1 = new Mission(); | ||
+ | mission1.setCodeName(“Delta”); | ||
+ | mission1.setRequiredMissionsCompleted(0); | ||
+ | bTeam.sendToMission(mission1); | ||
+ | System.out.println(bTeam.getCompletedMissions().size()); // -> 1 | ||
+ | } | ||
+ | } |
Redaktsioon: 3. märts 2016, kell 11:20
Üldine
Ülesande tähtaeg: 9. - 11. märts
Kaust git'is: EX08
Ülesanne
Sind kutsuti tipptaseme programmeerijana osa võtma ülisalajasest sõjaväelisest operatsioonist. Sinu ülesandeks on komplekteerida operatsiooni missioonidel osalevaid tiime ja neid manageerida. Kahjuks on maailma parimad sõdurid juba grupeerunud A-Teamiks ning valitsuse palgale tulemiseks on järgi jäänud vaid teisejärgulised sõdurid. Nemad ei saa ise oma rühmade moodustamisega hakkama ning sinu ülesanne on neid sellega aidata. Otsustad kasutada teadmisi objektorienteeritud programmeerimise vallast luues kõigest vajalikust klassid ja nende järgi objektid.
Põhiosa implementeerimiseks on vaja luua SoldierOfFortune
klass, mis tähistab sõdurit ja Team
klass, mis tähistab tiimi.
SoldierOfFortune
klassis implementeeri järgmised väljad ja meetodid:
public SoldierOfFortune()
// Konstruktor, soovi korral võib ise kirjutada konstruktori, mille sisendiks onString firstName
,
String codeName
,String lastName
String firstName
String lastName
String codeName
// Sõduri koodnimetuspublic String toString()
// Tagastab sõduri täisnime kujul ‘eesnimi “koodnimi” perenimi’. Kui ühtegi nime ei ole, tagastada "".
Team
klassis implementeeri järgmised väljad ja meetodid:
public Team();
// Konstruktor, soovi korral võib ise kirjutada konstruktori, mille sisendiks on
String codeName
List<SoldierOfFortune> members
// List, mis sisaldab sõduri objekte
public void addSoldierToTeam(SoldierOfFortune soldier)
// Lisab liikmete listi uue sõduri. Sama sõdurit mitu korda lisada ei saa.
public String toString()
// Tagastab tiimi nime ja tema liikmete koodnimetused kujul ‘tiimi nimi: liige1, liige2, ...’. Kui tiimil puudub koodnimi, siis printida tiimiliikmete koodnimetused eraldatuna koma + tühikuga. (Nt. "G.A., Bottom"). Kui tiimil pole liikmeid, printida tiimi koodnimetus kujul "koodnimi: ".
public int getNumberOfSoldiers()
// Tagastab tiimiliikmete arvu
Kõik klassi väljad peavad olema privaatsed ning neile on vaja gettereid ja settereid.
Lisaosa jaoks implementeeri lisaks ka Mission klass ning täienda olemasolevaid klasse SoldierOfFortune ja Team.
Mission:
public Mission(); // Konstruktor, soovi korral võib ise kirjutada konstruktori, mille sisendiks on String codeName
String codeName; // Missiooni koodnimetus
boolean completed; // Kas missioon on tehtud või mitte
int requiredMissionsCompleted; // Missiooni õnnestumiseks vajalik nõue. Tiimiliikmete keskmine õnnestunud missioonide arv peab olema vähemalt nii palju.
public boolean receiveTeam(Team team); // Tagastab, kas tiim täidab selle missiooni nõudeid. Kui tiimi ei eksisteeri või tiimi liikmeid ei ole, tagastada false.
public String toString(); // Tagastab missiooni nime kujul ‘Operation koodnimetus’
SoldierOfFortune klassi lisa järgmine väli:
int numberOfMissionsCompleted; //Mitu missiooni sõdur on edukalt läbinud
Team klassi lisa järgnev:
public double averageMissionsCompleted(); // Tagastab tiimi liikmete õnnestunud missioonide arvude aritmeetilise keskmise. Kasutatakse missiooni nõuete täitmise kontrollimisel. Kui liikmeid ei eksisteeri, tagastada 0.0
public boolean sendToMission(Mission mission); // Kutsub missioonil välja receiveTeam meetodi. Kui missioon õnnestub, lisatakse missioon õnnestunud missioonide listi. Kui missiooni ei eksisteeri, tagastada false.
List<Mission> completedMissions; // Sisaldab tiimi õnnestunud missioone (objekte)
public class EX08 {
public static void main(String[] args) {
SoldierOfFortune soldier1 = new SoldierOfFortune();
// SoldierOfFortune soldier1 = new SoldierOfFortune("Gerald Albert", "G.A.", "Garacus"); // Ise kirjutatud konstruktoriga
soldier1.setFirstName(“Gerald Albert”);
soldier1.setLastName(“Garacus”);
soldier1.setCodeName(“G.A.”);
SoldierOfFortune soldier2 = new SoldierOfFortune();
soldier2.setFirstName(“Templeton”);
soldier2.setLastName(“Peck”);
soldier2.setCodeName(“Bottom”);
SoldierOfFortune soldier3 = new SoldierOfFortune();
soldier3.setFirstName(“John”);
soldier3.setLastName(“Bro Hard”);
soldier3.setCodeName(“McClean”);
SoldierOfFortune soldier4 = new SoldierOfFortune();
soldier4.setFirstName(“John”);
soldier4.setLastName(“Rambro”);
soldier4.setCodeName(“Your Worst Nightmare”);
SoldierOfFortune soldier5 = new SoldierOfFortune();
soldier5.setFirstName(“Arnie”);
soldier5.setLastName(“Blackman”);
soldier5.setCodeName(“The Initiator”);
Team bTeam = new Team();
bTeam.setCodeName(“B-Team”);
Team cTeam = new Team();
cTeam.setCodeName(“C-Team”);
bTeam.addSoldierToTeam(soldier1);
bTeam.addSoldierToTeam(soldier2);
bTeam.addSoldierToTeam(soldier3);
cTeam.addSoldierToTeam(soldier3); // Soldier 3 on kahes tiimis
cTeam.addSoldierToTeam(soldier4);
cTeam.addSoldierToTeam(soldier5);
System.out.println(soldier1); // -> Gerald Albert “G.A.” Garacus
System.out.println(bTeam); // -> B-Team: G.A, Bottom, Bro Hard
System.out.println(bTeam.getNumberOfSoldiers()); // -> 3
System.out.println(cTeam.getNumberOfSoldiers()); // -> 3
//Lisaosa näide
Mission mission1 = new Mission();
mission1.setCodeName(“Delta”);
mission1.setRequiredMissionsCompleted(0);
bTeam.sendToMission(mission1);
System.out.println(bTeam.getCompletedMissions().size()); // -> 1
}
}