Erinevus lehekülje "Ülesandepüstitus" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '=Magistritöö ülesandepüstitus= Magistritöö ülesandepüstitus defineerib magistritöö konteksti, fookuse, ning töö eesmärgi. Mõistlik ülesandepüstitus võiks üleva...') |
|||
(ei näidata sama kasutaja üht vahepealset redaktsiooni) | |||
19. rida: | 19. rida: | ||
Magistritöö planeerimisel ja läbiviimisel on oluline silmas pidada töö lugeja vaatenurka. Töö peaks võimaldama lugejal soovi korral tehtud katseid korrata või jõuda samade tulemusteni insenerlikult adekvaatsel viisil, mille kohta leiab detaile järgmisest allikast: [http://dx.doi.org/10.1145/2442776.2442781]. Seetõttu on soovitav sarnaseid põhimõtteid järgida ka ülesandepüstituse defineerimisel. | Magistritöö planeerimisel ja läbiviimisel on oluline silmas pidada töö lugeja vaatenurka. Töö peaks võimaldama lugejal soovi korral tehtud katseid korrata või jõuda samade tulemusteni insenerlikult adekvaatsel viisil, mille kohta leiab detaile järgmisest allikast: [http://dx.doi.org/10.1145/2442776.2442781]. Seetõttu on soovitav sarnaseid põhimõtteid järgida ka ülesandepüstituse defineerimisel. | ||
+ | |||
+ | Ülesandepüstitus peaks andma vastused järgmistele küsimustele: | ||
+ | |||
+ | * Kas on selge, mida töös teha plaanitakse? | ||
+ | * Kas on püstitatud töös saavutatavad eesmärgid ja oodatav tulemus? | ||
+ | * Kas tudeng on teadlik valdkonna tasutast ja alternatiivsetest lahendustest? | ||
+ | * Kas on kirjeldatud, kuidas plaanitakse eesmärke saavutada? | ||
+ | * Mis meetoodikat kasutatakse antud lähenemises? Kas antud metoodika on adekvaatne ülesande lahendamiseks? | ||
+ | * Kuidas plaanitakse kontrollida, kas saavutatud tulemus on adekvaatne? Kas see võrdlus on planeeritud insenerlikult? | ||
+ | * Kui aktuaalne/uudne teema on? | ||
+ | * Kas planeeritav lahendus on realistlik? | ||
+ | * Kui keeruline ülesanne on (skaalal lihtne / keskmine / keerukas)? | ||
+ | * Kas ülesanne on sobiv magistritöö raames lahendamiseks? |
Viimane redaktsioon: 26. september 2017, kell 14:41
Magistritöö ülesandepüstitus
Magistritöö ülesandepüstitus defineerib magistritöö konteksti, fookuse, ning töö eesmärgi. Mõistlik ülesandepüstitus võiks ülevaatlikult anda vastused järgmistele küsimustele: [1]:
- Ülesandepüstitus
- Uurimisküsimused: mida me tahame teada?
- Uurimisobjekt: mille kohta?
- Asjakohased mõisted ja teooria: põhimõistete tähendused; mida me juba teame?
- Töö eesmärk: mida tahame teada?
- Töö ülesehitus
- Mida plaanime teha, et oma küsimustele vastuseid saada?
- Tulemuste valideerimine
- Kas selliselt saame oma küsimustele vastused?
- Mis seni tehtud on
- Tulemuste analüüs
- Tulemuste tõlgendus
Sõltuvalt teemast ja töö tüübist, võib osutuda vajalikuks mitmetele lisaküsimustele vastamine ülesandepüstituses. Üleltoodud viites on mitmeid soovitusi tööde mingeid mõõtmisi või võrdlusi sisaldavate tööde planeerimiseks.
Magistritöö planeerimisel ja läbiviimisel on oluline silmas pidada töö lugeja vaatenurka. Töö peaks võimaldama lugejal soovi korral tehtud katseid korrata või jõuda samade tulemusteni insenerlikult adekvaatsel viisil, mille kohta leiab detaile järgmisest allikast: [2]. Seetõttu on soovitav sarnaseid põhimõtteid järgida ka ülesandepüstituse defineerimisel.
Ülesandepüstitus peaks andma vastused järgmistele küsimustele:
- Kas on selge, mida töös teha plaanitakse?
- Kas on püstitatud töös saavutatavad eesmärgid ja oodatav tulemus?
- Kas tudeng on teadlik valdkonna tasutast ja alternatiivsetest lahendustest?
- Kas on kirjeldatud, kuidas plaanitakse eesmärke saavutada?
- Mis meetoodikat kasutatakse antud lähenemises? Kas antud metoodika on adekvaatne ülesande lahendamiseks?
- Kuidas plaanitakse kontrollida, kas saavutatud tulemus on adekvaatne? Kas see võrdlus on planeeritud insenerlikult?
- Kui aktuaalne/uudne teema on?
- Kas planeeritav lahendus on realistlik?
- Kui keeruline ülesanne on (skaalal lihtne / keskmine / keerukas)?
- Kas ülesanne on sobiv magistritöö raames lahendamiseks?