Erinevus lehekülje "Loogiline programmeerimine (2020)" redaktsioonide vahel
194. rida: | 194. rida: | ||
* Praktikum 5: Reisi leidmine II (PR05) | * Praktikum 5: Reisi leidmine II (PR05) | ||
** [[Media:ITI0211_Praktikum_PR05_juhend_2019.pdf|Praktikumi PR05 juhend]] | ** [[Media:ITI0211_Praktikum_PR05_juhend_2019.pdf|Praktikumi PR05 juhend]] | ||
− | + | * Praktikum 6: Reisi leidmine III (PR06) | |
+ | ** [[Media:ITI0211_Praktikum_PR06_juhend_2019.pdf|Praktikumi PR06 juhend]] | ||
<!-- | <!-- |
Redaktsioon: 14. oktoober 2019, kell 12:59
Ainekood: ITI0211
Õppeaine maht: 6 EAP
Kontrollivorm: Hindeline arvestus
Link: http://courses.cs.ttu.ee/pages/ITI0021
Õppejõud: prof. Jüri Vain
Kontakt: juri.vain ätt ttu.ee, ICT-418, Vastuvõtu aeg: TBA eelneval kokkuleppel e-maili kaudu
Kursus varasematel aastatel: Sügis 2018
Sügis 2019
- Loeng: (õppejõud prof. Jüri Vain)
- Teisipäeval kl. 10:00 - 11:30 ruumis ICT-315
- Praktikumid: (õppejõud: Evelin Halling)
- IAIB51, IAIB52
- Esmaspäeval kl. 16:00-17:30 ICT-403
- IAIB53, IAPM31
- Esmaspäeval kl. 17:45-19:15 ICT-403
- IAIB51, IAIB52
Hindamiskriteeriumid
- HINDAMISKRITEERIUMID vt siit
- Järeltööd testidele toimuvad semestri viimaste loengute aegadel
- TBA järeltööd kontrolltööle 1
- TBA järeltööd kontrolltööle 2
- Järeltööde sooritamise tingimused:
- Esimesel katsel tuleb teha järeltööd konkreetselt sellele tööle, mille tulemus oli alla 51%.
- Kui ka järeltöö ebaõnnestub, tuleb sooritada koondtöö kursuse kogu materjali peale.
- Arvestuse hinnet tõstab see, kui kodutööna valminud kabeprogramm saavutab viimase praktikumi ajal toimuval võistlusel auhinnalise koha: I koht +3 (mod 5) palli; II koht +2(mod 5) palli; III koht +1(mod 5) pall.
- Testide ja praktikumide jooksvad tulemused asuvad Moodles (ained.ttu.ee)
Loengud
- Loeng 1 (03.09.2019): Mis on loogiline programmeerimine? (slaidid)
- Loeng 2 (10.09.2019): Loogilise programmeerimise keel Prolog (slaidid)
- Loeng 3 (17.09.2019): Loogilise programmeerimise alused (slaidid)
- Loeng 4 (24.09.2019): Loogilise programmeerimise andmestruktuurid (slaidid) - Listid ja rekursioon
- Loeng 5 (01.10.2019): Loogilise programmi täitmise juhtimine
- Loengu ajal (08.10.2019) harjutus, ettevalmistus kontrolltööks
- Loengu ajal (15.10.2019): Kontrolltöö I
- Loeng 6: Loogilise programmeerimise andmestruktuurid (slaidid) - Freimid ja semantiline võrk
- Loeng 7: Hulgateooria ja algebra mõistete kasutamine loogilises programmeerimises
- Loeng 8: DCG grammatika reeglid ja loomuliku keele parsimine (lisamaterjal [1] ja[2])
- Loeng 9: Constraint logic programming
- Loengu ajal (26.11.2019) Kontrolltöö II
- Loengu ajal (03.12.2019) Kontrolltöö I järeltöö
- Loengu ajal (10.12.2019) Kontrolltöö II järeltöö
- Loengu ajal (17.12.2019): Kabe turniir
Videoloengud
Praktikumid
Praktikumides kasutame SWI-Prologi SWI-Prolog.
Eclipse plugin: Prolog Development Tool - PDT.
GIT
Mine aadressile https://gitlab.cs.ttu.ee/ ja logi sisse oma UNI-ID kasutajanimega.
Loo endale projekt nimega "iti0211-2019" (NB!! Väikesed tähed). https://gitlab.cs.ttu.ee/dashboard/projects -> "New Project". Visibility las olla "private".
Praktikumi ülesanded tuleb laadida mainitud tähtajaks git'i vastavasse kausta (PRxx, kus xx on praktikumi number [00, 01, 02, 03, 04, jen.]). Kaustas peab olema fail nimega prax0x.pl (kus x on praktikumi number [0, 1, 2, 3, 4, jne.]). Kaustas võib olla ka teisi faile, mis imporditakse prax0x.pl poolt.
- Praktikum 0: Tutvumine loogilise programmeerimise keskkonnaga (PR00)
- SWI-Prolog
- Praktikumi 1 juhend
- Näidismaterjal: Objektid ja nende omadused
- Praktikum 1: Prologi teadmusbaasi koostamine (PR01)
- Praktikum 2: Rekursioon (PR02)
- Praktikum 3: Listid (PR03)
- Praktikum 4: Reisi leidmine I (PR04)
- Praktikum 5: Reisi leidmine II (PR05)
- Praktikum 6: Reisi leidmine III (PR06)
Kodutöö 2018
- Kodutööks on kabeprogrammi programmeerimine Prologis
- Kood laadida git-i salve: KABE
- Kabe
- Tööülesande kirjeldus
- Mängu üldkirjeldus: [5]
- Ametlikud võistlusreeglid:[6]
- Graafiline Arbiiter:
- Programm Arbiiter juhib mängu.
- Arbiiter UTF-8 kodeeringus:Arbiiter (Prolog32)
- Arbiiter UTF-8 kodeeringus:Arbiiter (Prolog64)
- Arbiiter turniiriks:Arbiiter (Prolog64)
- Arbiiter arendus:Arbiiter (Arendus)
- Programm Arbiiter juhib mängu.
Kodutöö esitamise tähtaeg on eelviimane ja viimane praktikum, mil toimub kabeturniir (programmikood panna moodle-sse)
Lisamaterjalid
- Logic Programming in Python
- Learn Prolog Now
- Web Testing with Logic Programming - Daniel Gregoire
- Uut lugemist Prologis ja selle rakendustest!
- Tõnu Tamme. Loogilise programmeerimise meetod. Tartu, 2003. PDF formaadis raamat Tartu Ülikooli digikogus
- Mathias Schilling Introduction to logic programming with Prolog