Erinevus lehekülje "ITI0011:Mull" redaktsioonide vahel
Mine navigeerimisribale
Mine otsikasti
(ei näidata sama kasutaja 6 vahepealset redaktsiooni) | |||
2. rida: | 2. rida: | ||
Ülesande tähtaeg: '''7. - 8. mai''' | Ülesande tähtaeg: '''7. - 8. mai''' | ||
− | |||
− | |||
== Kirjeldus == | == Kirjeldus == | ||
9. rida: | 7. rida: | ||
Kirjutada graafilise kasutajaliidesega programm, mis kuvab kasutajale kujundeid, mis vahetavad oma asukohta ekraanil. Kujundile klikkides saab kasutaja/mängija punkte. Mängu erinevaid parameetreid saab seadistada eraldi menüüs. | Kirjutada graafilise kasutajaliidesega programm, mis kuvab kasutajale kujundeid, mis vahetavad oma asukohta ekraanil. Kujundile klikkides saab kasutaja/mängija punkte. Mängu erinevaid parameetreid saab seadistada eraldi menüüs. | ||
− | Seda ülesannet on võimalik teha ka Androidi peal. | + | Seda ülesannet on võimalik teha ka Androidi peal. vt [[#Android]] |
+ | |||
+ | == Android == | ||
+ | |||
+ | Androidil ülesande lahendamine annab täiendavalt 2 punkti. Ehk siis Androidil põhiosa lahendamine annab 7p jne. | ||
+ | |||
+ | Täpsustused: | ||
+ | * multi-touch on lubatud - iga puudutus läheb arvesse kui klikk arvutil (ehk siis on võimalik mitu kujundit korraga eemaldada, mis võib ka mingi combo punktisumma anda) | ||
+ | * kui mängija vajutab mööda, peaks selle eest saama trahvipunkte, kuna näpuga ekraanil on mängida lihtsam kui hiirega ekraanil. | ||
+ | * ekraani pööramisel peaks mäng jätkuma, ehk siis kõik nupud jms peab pööramise üle elama. | ||
+ | * mängu lõppedes peaks saama punktisummat jagada (''share''ida) mõne telefonis oleva rakendusega (näiteks gmail, facebook, twitter vms). | ||
== Põhiosa (5p) == | == Põhiosa (5p) == | ||
16. rida: | 24. rida: | ||
** sinine täidetud ruut | ** sinine täidetud ruut | ||
** punane täidetud ring | ** punane täidetud ring | ||
+ | ** (lisaks võid luua oma kujundeid) | ||
+ | * Korraga võib ekraanil olla rohkem kui üks sama tüüpi kujund. | ||
* Kujundite asukohad muutuvad juhuslikult teatud ajavahemiku möödudes (näiteks 1 sekund) | * Kujundite asukohad muutuvad juhuslikult teatud ajavahemiku möödudes (näiteks 1 sekund) | ||
* Kujundid ei tohi üksteisega kattuda | * Kujundid ei tohi üksteisega kattuda | ||
− | * Kujundil klikates eemaldatakse see ekraanilt | + | * Kujundil klikates eemaldatakse see ekraanilt- |
+ | * Juhul, kui kujund ekraanilt eemaldatakse, lisatakse juhuslikkuse alusel uus kujund. | ||
* Kujundil klikates saab mängija punkte (koguse võite ise määrata). | * Kujundil klikates saab mängija punkte (koguse võite ise määrata). | ||
− | * Mängija punktisumma kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses. | + | * Mängija punktisumma kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses. |
+ | * Mängul on ajalimiit (näiteks 1 minut). | ||
+ | * Ajalimiiti ületades saab mäng läbi. | ||
== Lisaosa (1p) == | == Lisaosa (1p) == | ||
− | * Kujundite asukohti muudetakse ühekaupa, mitte | + | * Kujundite asukohti muudetakse ühekaupa, mitte kõikidel korraga |
− | ** näiteks ruudu asukoht muutub | + | ** näiteks ruudu asukoht muutub 850 ms tagant, ringi asukoht 600 ms tagant |
* Iga kujundi asukohta vahetatakse kolm korda. Peale seda kujund eemaldatakse automaatselt | * Iga kujundi asukohta vahetatakse kolm korda. Peale seda kujund eemaldatakse automaatselt | ||
− | ** | + | ** Mida varem kujundil klikkida, seda rohkem punkte mängijale antakse. Näiteks, kui kujundit näidatakse esimest korda, saab 3X punkti. Kui kujund on korra asukohta muutunud, siis 2X punkti. Peale kahte liikumist X punkti. |
− | ** Klikkimata ja automaatselt eemaldatud kujund annab mängijale | + | ** Klikkimata ja automaatselt eemaldatud kujund annab mängijale trahvipunkte. |
− | |||
− | == Lisaosa (1p) == | + | == Lisaosa: elud (1p) == |
− | * | + | * Mängu edenedes uue kujundi tekkimise tõenäosus suureneb. |
− | |||
* Kujundite asukohad vahetuvad kiirenevas tempos. | * Kujundite asukohad vahetuvad kiirenevas tempos. | ||
− | * | + | * Mängijal on mängu alguses 5 elu. |
− | * Mängija | + | * Mängija elud kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses. |
+ | * Kui mängija ei jõua kujundit eemaldada ja see eemaldatakse automaatselt, kaotab mängija ühe elu. | ||
* Kujundid on erineva suurusega (näiteks ruut on 2x väiksem kui ring) ja nende eest saab erinevalt punkte (väiksema ruudu eest saab 2x rohkem punkte). | * Kujundid on erineva suurusega (näiteks ruut on 2x väiksem kui ring) ja nende eest saab erinevalt punkte (väiksema ruudu eest saab 2x rohkem punkte). | ||
== Lisaosa: seaded (1p) == | == Lisaosa: seaded (1p) == | ||
− | * Programmil on lisaks mängu vaatele ka seadete vaade, kus peaks saama erinevaid parameetreid seadistada. Näiteks | + | * Programmil on lisaks mängu vaatele ka seadete vaade, kus peaks saama erinevaid parameetreid seadistada. Näiteks: |
− | ** kujundite minimaalne arv ekraanil | + | ** kujundite minimaalne arv ekraanil; |
− | ** kujundite suurus | + | ** kujundite suurus; |
− | ** kujundite asukoha muutumise kiirus jne | + | ** kujundite asukoha muutumise kiirus jne. |
− | * Mäng peab arvesse võtma | + | * Mäng peab neid seadistusi arvesse võtma. |
− | * Seadistuste muutmisel tuleb kontrollida, et kasutaja ei sisesta ebaadekvaatseid väärtusi (mäng ei ole enam mängitav). Võib teha ettemääratud valikud | + | * Seadistuste muutmisel tuleb kontrollida, et kasutaja ei sisesta ebaadekvaatseid väärtusi (mäng ei ole enam mängitav). Võib teha ettemääratud valikud. Näiteks valida saab 3 kiiruse vahel. |
− | * Seadistused peaks säilima peale programmi uuestikäivitamist. | + | * Seadistused peaks säilima peale programmi uuestikäivitamist. Need tuleb salvestada faili. |
== Lisaosa: edetabel (2p) == | == Lisaosa: edetabel (2p) == | ||
− | * Programm salvestab mängude tulemused | + | * Programm salvestab mängude tulemused faili. |
− | * Meeles hoitakse 10 parimat skoori | + | * Meeles hoitakse 10 parimat skoori iga seadistuse kohta. |
− | * Koos skooriga salvestatakse mängija nimi (saab sisestada juhul, kui mängu lõpptulemus annab koha 10 parema seas) + skoori saavutamise aeg | + | * Koos skooriga salvestatakse mängija nimi (saab sisestada juhul, kui mängu lõpptulemus annab koha 10 parema seas) + skoori saavutamise aeg + seadistused, millega antud skoor saavutati. |
− | * Mängides näidatakse lisaks mängija hetkeskoorile ka parimat skoori. | + | * Mängides näidatakse lisaks mängija hetkeskoorile ka parimat skoori, võttes arvesse mängu seadistusi. |
− | * Skooritulemused on võimalik nullida | + | * Skooritulemused on võimalik nullida. |
+ | |||
+ | == Boonuspunktid == | ||
+ | |||
+ | Boonuspunkt on võimalik teenida: | ||
+ | * Ilusa ja kasutajasõbraliku mängu eest (1p) | ||
+ | * Nauditava või põneva mängukogemuse eest (1p) |
Viimane redaktsioon: 22. aprill 2015, kell 22:16
Ülesande tähtaeg: 7. - 8. mai
Kirjeldus
Kirjutada graafilise kasutajaliidesega programm, mis kuvab kasutajale kujundeid, mis vahetavad oma asukohta ekraanil. Kujundile klikkides saab kasutaja/mängija punkte. Mängu erinevaid parameetreid saab seadistada eraldi menüüs.
Seda ülesannet on võimalik teha ka Androidi peal. vt #Android
Android
Androidil ülesande lahendamine annab täiendavalt 2 punkti. Ehk siis Androidil põhiosa lahendamine annab 7p jne.
Täpsustused:
- multi-touch on lubatud - iga puudutus läheb arvesse kui klikk arvutil (ehk siis on võimalik mitu kujundit korraga eemaldada, mis võib ka mingi combo punktisumma anda)
- kui mängija vajutab mööda, peaks selle eest saama trahvipunkte, kuna näpuga ekraanil on mängida lihtsam kui hiirega ekraanil.
- ekraani pööramisel peaks mäng jätkuma, ehk siis kõik nupud jms peab pööramise üle elama.
- mängu lõppedes peaks saama punktisummat jagada (shareida) mõne telefonis oleva rakendusega (näiteks gmail, facebook, twitter vms).
Põhiosa (5p)
- Tuleb kirjutada graafilise kasutajaliidesega (GUI) programm, mis kuvab vähemalt kujundeid:
- sinine täidetud ruut
- punane täidetud ring
- (lisaks võid luua oma kujundeid)
- Korraga võib ekraanil olla rohkem kui üks sama tüüpi kujund.
- Kujundite asukohad muutuvad juhuslikult teatud ajavahemiku möödudes (näiteks 1 sekund)
- Kujundid ei tohi üksteisega kattuda
- Kujundil klikates eemaldatakse see ekraanilt-
- Juhul, kui kujund ekraanilt eemaldatakse, lisatakse juhuslikkuse alusel uus kujund.
- Kujundil klikates saab mängija punkte (koguse võite ise määrata).
- Mängija punktisumma kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses.
- Mängul on ajalimiit (näiteks 1 minut).
- Ajalimiiti ületades saab mäng läbi.
Lisaosa (1p)
- Kujundite asukohti muudetakse ühekaupa, mitte kõikidel korraga
- näiteks ruudu asukoht muutub 850 ms tagant, ringi asukoht 600 ms tagant
- Iga kujundi asukohta vahetatakse kolm korda. Peale seda kujund eemaldatakse automaatselt
- Mida varem kujundil klikkida, seda rohkem punkte mängijale antakse. Näiteks, kui kujundit näidatakse esimest korda, saab 3X punkti. Kui kujund on korra asukohta muutunud, siis 2X punkti. Peale kahte liikumist X punkti.
- Klikkimata ja automaatselt eemaldatud kujund annab mängijale trahvipunkte.
Lisaosa: elud (1p)
- Mängu edenedes uue kujundi tekkimise tõenäosus suureneb.
- Kujundite asukohad vahetuvad kiirenevas tempos.
- Mängijal on mängu alguses 5 elu.
- Mängija elud kuvatakse jooksvalt GUI rakenduses.
- Kui mängija ei jõua kujundit eemaldada ja see eemaldatakse automaatselt, kaotab mängija ühe elu.
- Kujundid on erineva suurusega (näiteks ruut on 2x väiksem kui ring) ja nende eest saab erinevalt punkte (väiksema ruudu eest saab 2x rohkem punkte).
Lisaosa: seaded (1p)
- Programmil on lisaks mängu vaatele ka seadete vaade, kus peaks saama erinevaid parameetreid seadistada. Näiteks:
- kujundite minimaalne arv ekraanil;
- kujundite suurus;
- kujundite asukoha muutumise kiirus jne.
- Mäng peab neid seadistusi arvesse võtma.
- Seadistuste muutmisel tuleb kontrollida, et kasutaja ei sisesta ebaadekvaatseid väärtusi (mäng ei ole enam mängitav). Võib teha ettemääratud valikud. Näiteks valida saab 3 kiiruse vahel.
- Seadistused peaks säilima peale programmi uuestikäivitamist. Need tuleb salvestada faili.
Lisaosa: edetabel (2p)
- Programm salvestab mängude tulemused faili.
- Meeles hoitakse 10 parimat skoori iga seadistuse kohta.
- Koos skooriga salvestatakse mängija nimi (saab sisestada juhul, kui mängu lõpptulemus annab koha 10 parema seas) + skoori saavutamise aeg + seadistused, millega antud skoor saavutati.
- Mängides näidatakse lisaks mängija hetkeskoorile ka parimat skoori, võttes arvesse mängu seadistusi.
- Skooritulemused on võimalik nullida.
Boonuspunktid
Boonuspunkt on võimalik teenida:
- Ilusa ja kasutajasõbraliku mängu eest (1p)
- Nauditava või põneva mängukogemuse eest (1p)