Erinevus lehekülje "Loogiline programmeerimine (2015)" redaktsioonide vahel
196. rida: | 196. rida: | ||
** Programm Arbiiter juhib mängu. | ** Programm Arbiiter juhib mängu. | ||
− | *** Arbiiter UTF-8 kodeeringus:[[Media: | + | *** Arbiiter UTF-8 kodeeringus:[[Media:arbiiter32.zip |Arbiiter (Prolog32)]] |
+ | *** Arbiiter UTF-8 kodeeringus:[[Media:arbiiter64.zip |Arbiiter (Prolog64)]] | ||
<!-- | <!-- |
Redaktsioon: 17. detsember 2015, kell 12:20
Ainekood: ITI0021
Link: http://courses.cs.ttu.ee/pages/ITI0021
Õppejõud: prof. Jüri Vain
Kontakt: juri.vain ätt ttu.ee, ICT-418, Vastuvõtu aeg: esmaspäeval kl. 16:00 - 17:00 eelneval kokkuleppel e-maili kaudu
Sügis 2015
- Loeng: Nejapäeval kl. 10:00 - 11:30 ruumis CYB - VEENUS (õppejõud prof. Jüri Vain)
- Praktikumid:
- Neljapäeval kl. 16:00-17:30 ruumis ICT-401 (õppejõud: prof. Jüri Vain, Gert Kanter) ja ruumis ICT-402 (õppejõud Evelin Halling)
- Reedel kl. 10:00-11:30 ruumis ICT-401 (õppejõud: Evelin Halling, Gert Kanter)
- Praktimumi- ja programmeerimistööde järelkaitsmine
- 05.01.2016, kell 10.00 Akadeemia tee 15A ruumis TBA
- Koondtöö
- 07.01.2016, kell 10.00 Akadeemia tee 15A ruumis TBA
- 14.01.2016, kell 10.00 Akadeemia tee 15A ruumis TBA
Hindamiskriteeriumid
- Hindelise arvestuse eelduseks on praktikumitööde (10 praktikumi), testide (10 testi) ja kodutöö esitamine ning kontrolltööde (3 kontrolltööd) sooritamine.
- Praktikumi- ja kodutööd tuleb panna GIT-i ja kaitsta praktikumi ajal TTÜ arvutiklassis. E-postiga saadetud töid ei arvestata.
- Praktikumi ülesanded: 10 tk - tähtaegselt esitatud ülesanne 1 p, pärast tähtaega 0 p (Kokku max: 10 p)
- Loengu kontrollküsimused (Moodle test): 10 tk - tähtaegselt esitatud ülesanne 1 p, pärast tähtaega 0 p (Kokku max: 10 p)
- Kodutöö - Kabe programmi programmeerimine - 10 p
- Võimalikud boonuspunktid
- Kontrolltööd (3 tk - kokku 70 p)
- Kontrolltöö 1 - põhimõisted 20 p
- Kontrolltöö 2 - rekursiooni programmeerimine 30 p
- Kontrolltöö 3 - teadmiste esitamine Prologis 20 p
- Järeltööd kontrolltöödele 1-3 toimuvad semestri viimaste loengute aegadel.
- Järeltööde sooritamise tingimused:
- Esimesel katsel tuleb teha järeltööd konkreetselt sellele tööle, mille tulemus oli alla 51%.
- Kui ka järeltöö ebaõnnestub, tuleb sooritada koondtöö kursuse kogu materjali peale.
- Arvestuse hinnet tõstab see, kui kodutööna valminud kabeprogramm saavutab viimase praktikumi ajal toimuval võistlusel I-III koha: I koht +3 punkti; II koht +2 punkti; III koht +1 punkt.
- Testide ja praktikumide jooksvad tulemused asuvad Moodles (ained.ttu.ee)
Loengud
- Loeng 1: Mis on loogiline programmeerimine?
- Loeng 2:Loogilise programmeerimise keel Prolog
- Loeng 3.1: Loogika alusmõisted: lauseloogika
- Loeng 3.2: Loogika alusmõisted: predikaatloogika
- Loeng 4: Resolutsioon ja unifitseerimine
- Loeng 5: Otsingu juhtimine ja listid (lisamaterjal [1] vt Chapter 10)
- Kontrolltöö 1 (8.10.2015): Loengute 1-5 materjalile: teadmiste formaliseerimine 1st järku predikaatloogikas, Horni lause, resolutsioon, unifitseerimine, mgu, literaal, term, rekursiivne reegel, lihtsamate päringute ja rekursiivsete reeglite koostamine.
- Loeng 6: Teadmiste esitamise andmestruktuurid
- Loeng 7: DCG grammatika reeglid ja loomuliku keele parsimine (lisamaterjal [2] ja[3]
- Kontrolltöö 2 (29.10.2015): Loengute 5 ja 6 materjalile: Listid, rekursiivsed reeglid listidel
- Loeng 8: Mängu ja otsingustrateegiate programmeerimine
- Loeng 9: Hulgateooria ja algebra mõistete programmeerimine
- Loeng 10: Loogika valemite interpreteerimine
- Kontrolltöö 3 (3.12.2015): Loengute 7-10 materjalile
- Temporaalloogika (CTL) valemite interpreteerimine
- Algebra ja hulgateooria mõisted
- DCG grammatikareeglid, reeglite Prologi sisekuju
- Programmeerimisülesanded: otsingu juhtimine predikaatide repeat, fail ja cut abil (vt. Praktikum 9 juhendit).
- (10.12.2015) Kontrolltööde 1 ja 2 järeltööd
- (17.12.2015) Kontrolltöö 3 järeltöö
Praktikumid
Praktikumides kasutame SWI-Prologi SWI-Prolog.
Eclipse plugin: Prolog Development Tool - PDT.
GIT URI: https://teie-ttu-uni-id-kasutajanimi@git.ttu.ee/ained/iti0021/teie-ttu-uni-id-kasutajanimi.git (NB! see link brauseris ei tööta!). NB! Uni-ID kasutajanimes peavad olema KÕIK VÄIKESED TÄHED!
Giti juhend Eclipse'is kasutamiseks
Praktikumi ülesanded tuleb laadida mainitud tähtajaks git'i vastavasse kausta (PR0x, kus x on praktikumi number [1, 2, 3, 4]). Kaustas peab olema fail nimega prax0x.pl (kus x on praktikumi number [1, 2, 3, 4]). Kaustas võib olla ka teisi faile, mis imporditakse prax0x.pl poolt.
- Praktikum 1: Tutvumine loogilise programmeerimise keskkonnaga SWI-Prolog
- Praktikumi 1 juhend
- Näidismaterjal: Objektid ja nende omadused
- Praktikum 2: Prologi teadmusbaasi koostamine
- Praktikum 3: Rekursioon
- Praktikum 4: Rekursioon
- Praktikum 5: Listid
- Praktikum 6: Hulgateoreetilised tehted
- Praktikum 7: Semantilised võrgud ja freimid
- Praktikumi 7 juhend
- Näidismaterjal: Klassid ja pärimine
- Praktikum 8: DCG grammatika ja loomuliku keele interpreteerimine
- Praktikum 9: Faktide hulgal otsingu programmeerimine
- Praktikumi 9 juhend
- Näidismaterjal: Otsing kabe näitel
- Programm Arbiiter juhib mängu
- Praktikum 10: Tammi programmeerimine
- Programmeerida Tammi käigud. Kasuta eelmises praktikumis (Praktikumis 9) loodud kabe programmi.
- Tammi käikude programmeerimise algoritm on toodud kodutöö ülesande kirjelduses.
- Kodutöö tööülesande kirjeldus
- Praktikum 11: Tammi programmeerimine
- Jätkub Tammi programmeerimine (Praktikum 10). Uut ülesannet ei anta.
- Praktikum 12: CTL valemite interpreteerimine
- Praktikum 13 (20.11.2015): Iseseisev töö koduülesandega: Kabe programmeerimine
- Praktikum 14 (27.11.2015): Iseseisev töö koduülesandega: Kabe programmeerimine
- Praktikum 15 (03.12.2015): Võimalus kaitsta varasemaid praktikumiülesandeid
- Praktikum 16 (10.12.2015): Võimalus kaitsta varasemaid praktikumiülesandeid ja konsultatsioonid kodutöö osas
- (17.12.2015): Kodutööde kaitsmine ja kabeprogrammide võistlus
Kodutöö 2015
- Kodutööks on kabeprogrammi programmeerimine Prologis
- Kabe
- Tööülesande kirjeldus
- Mängu üldkirjeldus: [6]
- Ametlikud võistlusreeglid:[7]
- Programm Arbiiter juhib mängu.
- Arbiiter UTF-8 kodeeringus:Arbiiter (Prolog32)
- Arbiiter UTF-8 kodeeringus:Arbiiter (Prolog64)
- Programm Arbiiter juhib mängu.