Loogiline programmeerimine (2015)
Mine navigeerimisribale
Mine otsikasti
Ainekood: ITI0021
Link: http://courses.cs.ttu.ee/pages/ITI0021
Õppejõud: prof. Jüri Vain
Kontakt: juri.vain ätt ttu.ee, ICT-418, Vastuvõtu aeg: esmaspäeval kl. 16:00 - 17:00 eelneval kokkuleppel e-maili kaudu
Sügis 2015
- Loeng: Nejapäeval kl. 10:00 - 11:30 ruumis CYB - VEENUS (õppejõud prof. Jüri Vain)
- Praktikumid:
- Neljapäeval kl. 16:00-17:30 ruumis ICT-401 (õppejõud: prof. Jüri Vain, Gert Kanter) ja ruumis ICT-402 (õppejõud Evelin Halling)
- Reedel kl. 10:00-11:30 ruumis ICT-401 (õppejõud: Evelin Halling, Gert Kanter)
Hindamiskriteeriumid
- Hindelise arvestuse eelduseks on praktikumitööde (10 praktikumi), testide (10 testi) ja kodutöö esitamine ning kontrolltööde (3 kontrolltööd) sooritamine.
- Praktikumi- ja kodutööd tuleb panna GIT-i ja kaitsta praktikumi ajal TTÜ arvutiklassis. E-postiga saadetud töid ei arvestata.
- Praktikumi ülesanded: 10 tk - tähtaegselt esitatud ülesanne 1 p, pärast tähtaega 0 p (Kokku max: 10 p)
- Loengu kontrollküsimused (Moodle test): 10 tk - tähtaegselt esitatud ülesanne 1 p, pärast tähtaega 0 p (Kokku max: 10 p)
- Kodutöö - Kabe programmi programmeerimine - 10 p
- Võimalikud boonuspunktid
- Kontrolltööd (3 tk - kokku 70 p)
- Kontrolltöö 1 - põhimõisted 20 p
- Kontrolltöö 2 - rekursiooni programmeerimine 30 p
- Kontrolltöö 3 - teadmiste esitamine Prologis 20 p
- Järeltööd kontrolltöödele 1-3 toimuvad semestri viimaste loengute aegadel.
- Järeltööde sooritamise tingimused:
- Esimesel katsel tuleb teha järeltööd konkreetselt sellele tööle, mille tulemus oli alla 51%.
- Kui ka järeltöö ebaõnnestub, tuleb sooritada koondtöö kursuse kogu materjali peale.
- Arvestuse hinnet tõstab see, kui kodutööna valminud kabeprogramm saavutab viimase praktikumi ajal toimuval võistlusel I-III koha: I koht +3 punkti; II koht +2 punkti; III koht +1 punkt.
- Testide ja praktikumide jooksvad tulemused asuvad Moodles (ained.ttu.ee)
Loengud
- Loeng 1: Mis on loogiline programmeerimine?
- Loeng 2-1: Alusmõisteid loogikast I: Lausearvutus
- Loeng 2-2: Alusmõisteid loogikast II: Predikaatarvutus
- Loeng 3: Resolutsioon ja unifitseerimine
- Loeng 4:Loogilise programmeerimise keel Prolog
- Test 1 (1.10.2014): Loengute 1-4 materjalile
- Loeng 5:Loogilise programmeerimise andmestrutuurid
- Loeng 6: Hulgateooria ja algebra mõistete programmeerimine Prologis
- Loeng 7: DCG grammatika reeglid ja loomuliku keele parsimine
- Test 2 (29.10.2014): Listioperatsioonide programmeerimine rekursiooni abil
- Loeng 9: Loogikate LA ja CTL interpreteerimine
- Loeng 10: Constraint Logic Programming
- Test 3 (26.11.2014): Loengute 6-9 materjal
- Järeltöö I (03.12.2014)
- Järeltöö II (10.12.2014)
Praktikumid
- Praktikum 1: Tutvumine loogilise programmeerimise keskkonnaga SWI-Prolog
- Praktikumi 1 juhend
- Näidismaterjal: Objektid ja nende omadused
- Praktikum 2: Prologi teadmusbaasi koostamine
- Praktikumi 2 juhend
- Näidismaterjal: Teadmusbaas
- Praktikum 3: Rekursiooni programmeerimine: sügavuti otsing suunatud graafil
- Praktikumi 3 juhend
- Näidismaterjal: Teadmusbaas
- Praktikum 4: Listioperatsioonide programmeerimine
- Praktikumi 4 juhend
- Näidismaterjal: Listid
- Praktikum 5: Klasside hierarhia ja pärismisreeglite programmeerimine
- Praktikumi 5 juhend
- Näidismaterjal: Klassid ja pärimine
- Praktikum 6: Hulgateooria ja algebra mõistete programmeerimine
- Praktikumi 6 juhend
- Näidismaterjal: Hulgad ja relatsioonid
- Praktikum 7: Loomuliku keele parsimine
- Praktikumi 7 juhend
- Näidismaterjal: Parseri näide
- Praktikum 8: Faktide hulgal otsingu programmeerimine
- Praktikumi 8 juhend
- Näidismaterjal: Otsing kabe näitel
- Praktikum 9: Tõeväärtuse leidmine lause- ja predikaatarvutuses
- Praktikumi 9 juhend
- Näidismaterjal: Lausearvutuse solver
- Praktikum 10: Temporaalloogika valemite interpreteerimine
- Praktikum 11. Iseseisev töö koduülesandega: Kabe programmeerimine (20.11.14)
- Praktikum 12: Iseseisev töö koduülesandega: Kabe programmeerimine (27.11.14)
Kodutöö 2014
- Kodutööks on kabeprogrammi programmeerimine Prologis
- Kabe
- Tööülesande kirjeldus
- Reeglid: checkers
- Programm Arbiiter juhib mängu
- Programm Näidisprogramm
Kodutöö esitamise tähtaeg on eelviimane ja viimane praktikum, mil toimub kabeturniir (programmikood panna moodle-sse)